fredag 26 maj 2017

Dessa telefonförsäljare

Det måste vara en rejäl utmaning att arbeta som telefonförsäljare! Det är i alla fall en rejäl utmaning att prata med dem. Idag ringde ännu en försäljare. När han sa vad det gällde, sa jag genast "du det passar inte just nu, jag är borta hos en väninna". Trots det fortsatte han att försöka pumpa mig på uppgifter. Varje fråga han ställde, besvarade jag med "jag vet inte, jag har ingen aning". Då upprepade han mina ord till punkt och pricka, men med ironi och förlöjligande i rösten. Jag tänkte, hur fasen kan han inbilla sig att jag ska köpa något av honom, när han är så himla otrevlig?!?! Tänk om det hade varit så att jag hade en intellektuellt funktionsnedsättning.

Jag brukar ha svårt för att säga nej till telefonförsäljare. Men på senaste tiden har jag lagt till med strategin att låtsas att jag inte vet. Jag säger att jag inte har en aning om vilket tv-kanalpaket vi har. Det är förresten inte helt osant.  Tv- kanaler är jag helt och genuint ointresserad av och jag vet inte vilket kanalpaket vi har, trots att det är jag som köpt det.

Min man brukar vara bättre på att bara tacka nej. Men, faktiskt gick han med på att köpa eltandborstar för några veckor sedan. El-tandborstar med oerhört dyra borstar som kommer hen i brevlådan regelbundet. När de kommer tänker jag, herregud ska jag redan byta borste? Den ser ju helt oanvänd ut...

Min syster var smart och snabbtänkt när en försäljare av yogamattor ringde. Hon ljög och sa att hon själv var yogalärare och hade mattor till försäljning, ha, ha, ha.

Fuerteventura förra året





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar