fredag 26 maj 2017

Besök på Niklasdams trädgård

Idag var Katta och jag till Niklasdams Trädgård  strax utanför Kristinehamn. Först gick vi runt och kikade på alla blommor, sen fikade vi. Katta valde rabarberpaj och jag en mazarinkaka (med hallonglasyr). Sen provade att dela på en pelargonkaka, men den var inget för oss. Vi tyckte det smakade parfym av den. Min mazarinkaka var fantastiskt god!

Jag köpte tre jordgubbsplantor à 20:-/styck, tre pelargoner och några blommor till som jag inte vet namnet på. Helt klart var, att vi kommer åka tillbaka till detta trevliga ställe!

Nam, nam så god mazarinkaka!

Om jag minns rätt heter denna blomma "äggskalspelargon"


Så läcker färg!

Så rolig färg!

Makalöst vacker engelsk pelargon!

Jag köpte Bolltagetes, sådana brukade min mamma odla upp själv






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar