måndag 17 april 2017

Mysteriet med onda fotleder

Under en tid har jag haft ont i mina fotleder och efter springturen i söndags hade jag stora problem med högerfoten. Alltså igår hade jag så ont att jag haltade fram hela dagen. Väldigt irriterande! Foten var inte varm eller svullen, så jag var inte orolig. När jag skulle hänga tvätt ute, tog jag på mig ett par gamla tofflor som liknar Birkenstock. Plötsligt kände jag att smärtan lindrandes. Så jag haltade runt i dem resten av dagen. Jag har ett par nya Birkenstock, men dem klarar jag inte av att gå i just nu.

Min teori är att de gamla tofflorna är mer uppbyggda i häl och hålfot. Medan Birkenstock-tofflorna är rejält "urgröpta" i hälen. Jag har haft svårt att hitta träningsskor med stöd för hålfoten. Görs inte sådana längre? Många skor är platta inuti. Den absolut värsta skon för min fot är av märket Rieker. De är supersnygga och ser sköna ut, men är en plåga för mig.

Idag är min högerfot riktigt bra. Men nu gäller det att välja rätt skor till jobbet. Jag kan tyvärr inte gå i mina färgfläckade, gamla Birkenstock-kopior...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar