måndag 17 april 2017

Fördelen med att vara samlare

Det är inte alls bra att spara på allt, det vet jag. Men vissa saker är himla bra att spara på, såsom barnkläder, barnböcker, pussel och leksaker. Jag har varit en riktig samlare när det gäller barngrejer. Det beror mestadels på att jag är sentimental. Varje plagg har jag minnen av och vet vem av barnen som hade det och för det mesta vet jag om jag har köpt plagget själv eller vem som har gett det.

Idag har jag strukit barnlakan, som Sofie och David ska få. En del är till barnvagn och andra till spjälsäng. De till barnvagnen, har min svärmor sytt. De är lila med vit spets på. Hon har sytt täcket också, som är till barnvagnen. Lakanen till spjälsängen har jag fått av min mor. En del av dem har jag själv legat på när jag var liten. Så de är riktigt gamla och mjuka. Nuförtiden finns det så bra dra-på-lakan till spjälsängar som är väldigt praktiska, eftersom de ligger på plats hela tiden. Men man kan aldrig få för många lakan, är min erfarenhet. Man kan ju vika sänglakanen dubbelt i barnvagnen och använda dem där också.

Min mans moster har sytt två små lapptäcken, som barnbarnet också kan ha glädje av. Om de inte hamnar i sängen, kan de vara bra att ligga på under ett babygym till exempel. Även om Sofie och David har fått en hel del, har jag en hel del kvar (ja, jag är ju en riktig samlare!).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar