tisdag 18 april 2017

Tillbaka till vardagsrutiner igen

Idag gick jag med glada steg till jobbet. Så skönt det är att luta sig tillbaka och förlita sig på rutiner. Poddlyssnande och rask promenad gör mig på gott humör. Nej, nu ljuger jag - det gör mig på oerhört bra humör. Sådär glad att folk undrar "vad går hon på"? Jag förstår att det kan vara provocerande att se min glada nuna, när man är "måndagstrött" och lite halvsur  (ofta efter en biltur till jobbet). Där kommer jag och är glad utan någon synbar orsak.

Fast idag är det den 18 april och våren närmar sig. Det bevisar mina kliande ögon (vår-allergi). Vi har en kort vecka den här veckan, vilket innebär att det redan är onsdag i morgon. Solen sken idag och fåglarna kvittrade.

Dessutom känns högerfoten ok, trots promenad till och från jobbet. Det är ju inte konstigt att jag är på superbra humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar