fredag 31 mars 2017

Fredag - tjoho!

Idag körde vi tabatapasset på jobbet igen. Det är så himla kul att göra något tillsammans med arbetskamrater som inte är jobb, jobb, jobb! Istället sliter vi sida vid sida och peppar varandra att hålla ut. Visst är jag långsammast av alla, men jag ligger inte långt efter. Även om man aldrig ska mäta sig med andra (särskilt inte när de är 25 år yngre) känns det bra att i alla fall hänga med någorlunda. Efter förra passet hade jag grym träningsvärk i rygg och mage. Benen däremot klarade sig bra. Idag tyckte jag själv att alla burpees gick bättre. Kroppen kändes lättare och spänstig. Man kan ju lura sig själv genom att intala sig att det går lätt och smidigt. Förmodligen såg det segt ut, ha, ha, ha.

När jag kom hem hängde jag i chinsstången. Min man skrattar åt mina pustanden och verkar tycka att det är obegripligt att hängandet kan vara jobbigt. Han skulle prova att hänga lite själv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar