torsdag 30 mars 2017

Att planera för vardagsmotionen

Jag har förstått att mina arbetskamrater tycker jag är lite underlig som promenerar frivilligt till och från jobbet. Häromdagen gick jag till jobbet på morgonen och gick sedan hem på lunchen, åt på 10 minuter och tog bilen tillbaka, eftersom jag hade bråttom till frissan efter jobbet. Då tyckte de nog att jag skulle ha tagit bilen direkt på morgonen. Medan jag istället alltid funderar över hur jag kan göra för att få min vardagsmotion. Den gör att jag mår så mycket bättre. Jag blir piggare och gladare. Förutom det, älskar jag att lyssna på poddar och få egen tid.

I morse lyssnade jag på Styrkepodden som vanligt. Jag har ju inte lyssnat ikapp alla avsnitt ännu (men när jag har gjort det, kommer jag förmodligen lyssna på flera ännu en gång). I morse lyssnade jag på avsnittet från 1/12-2016 som heter: Frågeavsnitt - Styrkebyrån goes Hannah och Amanda #58. Det var ett sådant starkt avsnitt som berörde mig så att jag började gråta. De pratade bland annat om hur viktigt det är att ha riktiga vänner runt sig. Vänner som bryr sig när man har det jobbigt. Vad tacksam jag är över att jag har så många fina vänner!

Så blir jag så imponerad av Johanna och Clara, som har så sunda värderingar. De är starka kvinnor, finfina förebilder och så ödmjuka. Trots att jag inte lyfter skivstänger som de gör, inspirerar de mig något grymt i varje avsnitt. Jag lär mig massor om kvinnokroppen och hur man kan tänka om kost och träning. Det enda negativa med att lyssna när jag går, är att jag ibland skulle vilja anteckna, för att googla på de lyft de pratar om. Jag får väl göra det, när jag lyssnar för andra gången...

Stigen leder bakom vårt hus
Kallt på morgonen idag och regnigt när jag gick hem och snö efter simningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar