fredag 27 januari 2017

Trädgårdsprojekt

Just nu planerar jag för ett trädgårdsprojekt. Eftersom jag har lång semester på sommaren, brukar alla mina projekt i trädgården infalla då. Det är liksom smidigast. I år har jag i alla fall tänkt att börja tidigare. Förhoppningsvis hinner jag med lite fler projekt på så vis.  En del människor ritar upp i förväg hur trädgården ska se ut (typ som Ernst gör). Jag är inte så organiserad när det gäller trädgården. Istället gör jag ett område i taget och känner mig för hur det blir. Ofta ändrar jag mig. Jag byggde en liten tegelmur som jag sedan rev ett par år senare. Jag planterar blommor och flyttar om dem. För mig är det charmen med trädgård, att man kan ändra sig (precis som man möblerar om).

Nu har jag dock ett projekt i tanken som kommer bli permanent.  Ett som jag redan nu vet bergsäkert att jag aldrig kommer ångra eller ändra mig om. Projektet är precis i närheten av vyn på bilden.

Nästa vecka berättar jag mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar