tisdag 31 januari 2017

Lite simning igen

Äntligen tycker jag att jag är så pass normal efter förkylningen att jag vågade mig på att simma med Katta. Just idag tog jag det lugnt. Dels har jag ju nyss varit förkyld, men det var också väldigt mycket folk i bassängen idag. Katta och jag är som riktiga torrbollar och avskyr båda när de där proffsiga simmarna på banan bredvid envisas med att crawla och då skvätta för kung och fosterland. Katta avskyr att få vatten i öronen och jag avskyr att få vatten i ögonen. Så vi ser lite roliga ut när vi försöker undvika vattenkaskaderna. Trettio minuter simning (visserligen i maklig takt) och genast känner jag mig lite på gång när det gäller träningen.

Som vanligt gick jag till och från jobbet också, vilket gjorde att jag fick ihop 12000 steg idag. Jag hade bråttom hem, så det var nära att jag började jogga. Men just när jag övervägde att starta, mötte jag ett par som sprang i funktionskläder. Då kände jag mig så himla klumpig i min vinterjacka och jeans, att jag avstod. Så snart det blir lite varmare ute och jag kan gå i en tunnare jacka, ska jag ta med mig ombyte och jogga hem. Just nu är vinterjackan för tjock att släpa på i väskan, så jag får hålla mig till promenader. Men snart blir det varmare igen.

Här kommer Katta simmandes. Bilden är tagen på Kanarieöarna 2015


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar