söndag 29 januari 2017

Fortsatt förkylt

Det är väldigt tråkigt att känna sig krasslig, men det går ju över bara jag tar det lugnt. Så idag har jag städat och tvättat. Dessutom har jag strukit gardinerna jag köpte till jobbet. Nu gäller det bara att frakta dem på något smart sätt i morgon, så de inte skrynklar sig alltför mycket. Funderar på att rulla dem på typ julklappspappersrulle och ta bilen till jobbet i morgon. Sen kör jag hem den på lunch, äter lite snabbt och går tillbaka, så jag i alla fall får min vardagsmotion. Idag är jag lite piggare än igår och därför borde jag vara så gott som frisk i morgon.

Ser du ljusslingorna? Det är rosa "bollar" som hänger mitt i fönstret. Ljuset är dåligt idag, eftersom det är disigt och grått. På soffans armstöd ligger den ena nya rosa pläden ovanpå den bruna.
Ljusslingan i närbild. Jag dolde batteriet till slingan i gardinens rynkhuvud. Lite knixigt att tända dem (balanserar på soffans armstöd), men det går!

Idag har jag blivit erbjuden att gå på två promenader och att träna ett styrkepass på gymmet. Det svider mest att inte kunna gå på styrkepasset. Hoppas, hoppas att den här vecken blir bättre träningsmässigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar