tisdag 13 december 2016

Förberedelser

Fredag närmar sig med stormsteg och jag har börjat förbereda kvällen genom att städa, fixa drinkbas (sprit, juice, kokosmjölk, pressade citroner som man fryser ner i en lämplig bunke) och stryka dukar. Det här med att stryka är ingen avkopplande sysselsättning direkt, tycker jag. Särskilt irriterande är det med dessa dukar som lyckas se skrynkliga ut även om jag lägger enorm tyngd på strykjärnet och närmast håller det still. Idag suckade jag oräkneliga gånger över en sådan duk. Till slut strök jag om hela duken och sprejade den med stärkelse innan. Då såg den ok ut (dock inte perfekt). En mangel är väl det enda som skulle hjälpa misstänker jag. Nåja! På fredag vid 17-tiden är det mörkt ute och med mycket tallrikar, ljuslyktor och annat ser man inte detaljerna.

Annars tog jag och Wiveka en kort lunchpromenad idag. Vi har alltid så roligt när vi två ses. Hon berättar om tokiga saker som hänt och jag skrattar så tårarna rinner. Det är sådana människor som Wiveka alla borde ha i sin närhet!

Jag har provat en ny nyans på hennafärg. Den här är mörkbrun och mindre röd. Först tyckte jag att håret blev svart. Men min man har inte ens sett skillnaden (eller har i alla fall inte kommenterat den). På jobbet såg flera skillnaden. Det är lite skönt att ha en mer brunaktig ton på håret. Det ser blankare ut. Men när solen skiner är jag rödhårig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar