måndag 12 december 2016

Att göra det bästa möjliga av misstag

För ett år sen köpte jag julgardiner på Ullared. Tyvärr var de för korta. Lite typiskt mig att köpa fel längd. Men jag sparade dem och tänkte att någon av döttrarna kanske ville ha dem. Tyvärr var deras fönster inte mindre än mina, utan snarare tvärtom. Undrar om de där gardinerna var tänkte till ett minihus? Nåväl! Häromdagen fick jag en snilleblixt och klippte av dem ännu kortare och satte upp dem runt köksön. Det blev juligt och bra.

Bara jag får idéer är jag bra på att komma på lösningar även på "missköp". Garderoberna vi köpte till gästrummet är ett exempel. Eftersom vi har snedtak kunde vi inte öppna garderobsdörrarna helt. Då kom jag på att vi kunde snedsåga dörrarna upptill så att de gick att öppna. En väldigt bra lösning som fungerade i många år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar