torsdag 1 september 2016

September och planerad nystart

Ooops, så var det september och augusti har bara rusat iväg och är redan borta. I augusti hann jag med en resa till Amsterdam med Sara. Jag började jobba och så sprang jag mitt livs första lopp tillsammans med Sara och Sofie: Midnattsloppet i Göteborg. Augusti avslutades med vila och förkylning.

September ska bli en nystart för mig. En nystart gällande träningen. Nu har jag jobbat i flera veckor och kommit in i de rutinerna. så det är dags att bygga på med träning. Just idag har jag inte haft en bra matdag, men det blir det tredje och sista faktorn som ska adderas, när jag har fått rutin på träningen. Jag planerar att springa tre gånger per vecka och styrketräna två pass per vecka. Det kan hända att båda passen inträffar på samma dag. När jag har fått till träningen, kommer det vara lättare att äta sunt. Så brukar det i alla fall vara för mig.

Idag har jag träningsvärk i benen och känner mig lite stel. Otroligt att jag har det efter ynka 3 kilometer. Vad fort jag tappar vid uppehåll. Jag vågar inte tänka på hur kroppen kommer kännas efter lite styrketräning, eftersom det var evigheter sedan jag tränade det. Men nu är jag verkligen sugen på att dra igång. September känns som januari för mig - en nystart helt enkelt.

I morgon är det dags för ett litet löppass igen. Hoppas träningsvärken har gett med sig lite tills dess! Jag skulle behöva lite lösgörande träning, såsom yoga. Kanske kan jag stretcha lite själv, vilket jag ofta  fuskar med i vardagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar