torsdag 21 juli 2016

En dag på stranden

Idag var Steffie, Sofie och jag på badstranden i fyra timmar. Matsäck hade vi med oss förstås. I morse gick jag upp extra tidigt och bakade köttfärspiroger och gräddade våfflor. Jag har världens enklaste recept på våfflor. Här kommer det:

Vispa 3 ägg tillsammans med 1 dl socker till ett skum. Tillsätt sedan så mycket mjöl att du får en tjock slät smet utan mjölklumpar. Därefter späder du ut smeten till önskad tjocklek med mjölk. Akta dig för att göra för tunn smet. Då blir våfflorna sladdriga. Om smeten blir alltför tjock, blir de "studsiga " (då föredrar jag de sladdriga). Ibland smaksätter jag smeten med vaniljsocker. Jag har också provat att göra dem med mandelmjöl och det gick också bra.

Vi hade en härlig dag på stranden. Först var det molnigt men efter någon timme klarnade Det upp och blev riktigt fint väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar