fredag 22 juli 2016

Utflykt och kort springtur

Igår var vi faktiskt på en liten utflykt till Högbergsfältet i Persberg, som ligger utanför Filipstad. Det är ett naturreservat där man hittar spår av gruvor som fanns för cirka 150 år sedan. Det var varmt och myggigt, så vi hade inte tålamod att gå någon längre stund. Jag får åka dit igen. Det positiva var att det var enkelt att gå på stigarna. Det var mer lättillgängligt än Murstensdalen.



Någonstans där på stigen går min man och Sofie

Sofie och Steffanie



Steffanie




Sofie
Strax efter nio på kvällen tog Sofie och jag en springtur. Vi hade bra fart på en gång. Farten trissades upp än mer och vi bestämde oss för att ta en kortare tur, men med bra fart. På sista tiden har jag knatat fram i 7:30 tempo. Det är därför jag har börjat med fartlek mellan lyktstolpar, för att bli lite snabbare. Jag vet inte om det har gett resultat, eller om det är jag som plötsligt vågar ta i. Men vi sprang i alla fall 3,5 kilometer i 6,12 tempo. Visst var det kämpigt, men det gick och vi mådde båda bra efteråt. Det ska ju vara bra att springa kortare sträckor i det tempo man strävar efter, så jag hoppas att det ska släppa allt mer. På söndag ska vi försöka springa/jogga en mil otroligt långsamt. Det är inte många långpass kvar att få till innan loppet den 20 augusti.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar