måndag 27 juni 2016

Veckans första träningspass

Nu njuter jag av den lite kyligare svenska luften hemma! Efter en vecka då jag bara har slappat, var det skönt at få till ett litet springpass idag. Jag tog mig ut på min lilla favoritrunda om 3 kilometer. Det kändes bra i kroppen. Jag koncentrerade mig på att hålla bålen still och få till armpendlingen. Det gick ok tyckte jag. När jag var klar, gick jag en bit och sen tog jag vägen uppför en lång backe. Att springa uppför den är otroligt jobbigt. Den har varit en slalombacke, men som slalombacke är den otroligt kort. Mitt mål är att jag ska klara den där backen i ett svep. Idag fick jag stanna och gå mitt på och därefter stanna och gå just innan jag nådde toppen. Det är ett konkret och rimligt mål som samtidigt stärker rumpa och ben.
Nöjd och glad som alltid efter ett träningspass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar