onsdag 29 juni 2016

Firad femtiotvååring

Igår fick jag till ännu ett springpass. Det blev 4 kilometer och sen backen på det. Den här gången mätte jag backen och tog tid. 300 meter är den och det tog mig 3 minuter att ta mig upp. Herregud vad långsam jag är! Hoppas tiden blir bättre om ett par veckor!

Idag fyller jag 52 år. Det låter mycket med 52. Men jag känner mig inte äldre än när jag var 40. Möjligen har åldrandet skett så gradvis att jag inte har märkt försämringen, men jag tror inte det. Om bara vallningarna kunde sluta, skulle jag känna mig riktigt normal. Visst är jag stelare i kroppen än tidigare, vilket märks när jag sitter still länge och sedan reser mig upp. Balansen är också sämre. Men jag är säker på att jag skulle kunna träna upp såväl stelhet som balans, om jag verkligen gav mig sjutton på det.

Jag är tacksam över att jag är frisk och att jag den här sommaren känner mig stark och energifylld. Mina barn och min man är också friska, vilket jag är oerhört tacksam över. Idag blev jag firad av min familj och mina två närmaste vänner: Katta och Kinna. Jag har så många fina vänner och det r ännu något att vara tacksam över.
Min favorittårta som tar en halvtimme att göra. Botten är gjord av rulltårtesmet och tar fem minuter att grädda. Sen är det bara att lägga på färska jordgubbar och spritsa grädde.
En av mina favoritklänningar, som jag fått av Sofie och Steffanie
Bilden är tagen via Snapchat, som förstorar upp ögonen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar