lördag 21 maj 2016

Härlig lördag

Idag blev jag riktigt förvånad när jag öppnade ett vitt, blankt, litet kuvert. Inuti låg ett brev, där det stod "Katarina vi tycker du är toppen och därför vill vi ordna något speciellt till dig". Nästa lördag ska jag tydligen vara redo att bli bortförd och bjuden på mat. Riktigt spännande! Undrar vilka som ligger bakom. Jag som inte ens fyller jämnt! Mm, nyfiken är jag.

Annars har vi kört bort skräp från källaren och klippt gräset nedanför spabadet. Vår gräsklippare vi köpte förra året havererade redan förra sommaren. I år köpte min man en ny igen, som fungerade i 10 minuter, innan den säckade ihop. Den är nu inlämnad för reparation. Istället kröp jag på knä och klippte gräset med häcksax och därefter krattade jag bort gräset (kändes som höskörd så långt som gräset var). Min man slet med handjagaren. Svetten lackade om oss och den lilla gräsplätten tog drygt en timme att klippa. Mina armar var helt slut efteråt.

Lite spabadande och grillad mat och jag kände mig som ny igen. Det blev en kvällspromenad och jag plockade lite hägg. Det doftar ljuvligt ute och jag ställde min bukett på altanen. Älskar våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar