söndag 22 maj 2016

Att bli besatt av äppelblom

Idag har jag städat källaren, grävt bort och kört jord. Så kroppen har fått träning, men annorlunda träning, kan man säga. Men jag har även fotograferat äppelblom. Inte lite, utan som besatt i jakt på den perfekta bilden. Funderar på att göra en canvastavla av någon bild. Men svårt att välja vilken...

Annars har jag tagit det väldigt lugnt idag också. Det har varit så mycket på sistone och jag har fler saker inplanerade framöver, så det gäller att ta det lugnt när jag kan. Just nu har jag mängder av planer för trädgården. Idag blev en sak på listan avklarad. Där vi en gång i tiden hade ett trädäck, har jag nu fyllt med grus, jord, sand och till slut lite jord ovanpå allt. Allt är omringat av små syrensticklingar. Förhoppningsvis tar de sig om några år. All väntan på att växter ska bli i den storlek (gigantisk helst!) man har tänkt sig, är kämpig för en person som jag. Helst vill jag ha höga häckar och stora blommande, doftande buskar NU! Men så går det ju inte till, utan jag får snällt vänta och under tiden gödsla, vattna och rensa ogräs.


Vårt ena äppelträd har rosa blommor och det andra har vita. Jag tycker de rosa är vackrast






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar