tisdag 19 april 2016

Vardagsmotion och hemmaträning

Först kändes det trögt att ens tänka på ett trx-pass. Men efter ett par mackor och en dryg halvtimmes slummen, tog jag mig i kragen och körde igång. Det blev inte bara ben, utan en genomkörare för hela kroppen. Eftersom jag inte har tränat med trx på länge, tar jag det lugnt. På gymmet brukar instruktörerna se till att man gör varje övning i 30 eller 45 sekunder. Idag räknade jag repetitioner istället. Jag valde att göra 10 repetitioner.  De övningar som kändes lätta genomförde jag 10 x 3.

Under lunchen tog jag en promenad och efter träningen med trx:n tog jag en kvällspromenad. Luften är så härlig nu, liksom krispig. Det har regnat en del idag, men sken upp på kvällen. Som alltid förvarnas det om att pollenhalterna kan bli höga i vår och sommar. Än så länge har jag inte känt av allergin och det är bara att tacka och ta emot, så länge det varar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar