måndag 18 april 2016

Regnig springtur

Oj vad det har blåst och regnat idag! Men jag hade löpning "på schemat ", så det var bara att bita ihop och ge sig ut. En kilometer uppvärmning och därefter körde jag mina lyktstolpsintervaller igen i två kilometer. En halv kilometer nerjogg och jag gick hem nöjd och belåten. Kroppen svarar och jag börjar mer och mer lita på att den ska leverera när jag ökar farten. Visst var det kämpigt, men inte så kämpigt att jag inte vill göra om det. Faktum är att jag tycker bättre om att springa intervaller, än att springa ett visst antal kilometer. Jag koncentrerar mig på intervallerna (lyktstolparna) och tänker inte på hur jobbigt det är.

Efter passet satt jag i badtunnan och bubblade en stund. Måste vara kanonbra återhämtning  för benen att sitta där! I morgon planerar jag ett benpass med trx:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar