onsdag 20 april 2016

Att hålla sin träningsplanering

Helt otroligt vad snabbt jag har kommit in i träningsrutiner igen! Idag har jag planerad vilodag och jag övervägde att ge mig ut på en springtur, både en, två och tre gånger. Men jag sansade mig. Jag ska hålla mig till min planering, för att kroppen ska hålla och jag orka med alla veckans pass. Men lite vardagsmotion har jag fått till. Det blev 7500 steg och kunde ha blivit ännu fler, om jag inte hade bestämt mig för att färga håret. Eftersom jag färgar med henna, måste färgen sitta i ett bra tag. Så det blev ingen ytterligare promenad för mig. Det fick räcka med en lunchpromenad.

Idag insåg jag ännu en gång, hur bra jag mår, sedan jag bytte arbete. Den här arbetsplatsen är så mycket mindre än min förra, att jag kan ha ett lugnt tempo, men ändå göra ett gott jobb. När jag kommer hem från jobbet, känner jag mig energisk och rastlös, istället för slutkörd och passiv. Jag har ingen fungerande våg, men jag är ganska säker på att jag har minskat lite i vikt. Troligen är det för att stresshormonerna har sänkts samtidigt som jag rör mer på mig och äter mindre sött. Skönt om det är så att jag har minskat i vikt, då jag under snart ett år, har ökat flera kilo i vikt. Jag har inte orkat tagit tag i det tidigare. Nu har jag energi nog att ta tag i det!

Vallningarna har kommit tillbaka och jag vaknar några gånger per natt. Än så länge klarar jag av att vakna mellan en till tre gånger per natt, eftersom jag somnar om. Vi har väldigt kyligt i sovrummet (ett fönster är öppet) och det underlättar för mig. Dagtid känner jag av dem när jag dricker kaffe. Förhoppningsvis försvinner vallningarna, när jag tränar regelbundet och samtidigt minskar lite i vikt. Även en liten viktminskning har betydelse för hormonnivåerna i kroppen. Så det är bara att fortsätta att hålla i och följa den planering jag har gjort. Idag blev det vila.
Bild från förra våren


Har sådan springlust idag, att det är otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar