torsdag 21 april 2016

Att besegra tröttheten

Oj vad trött jag var idag, men ändå sugen på att springa. Jag åt mat och så slumrade jag i tjugo minuter i fåtöljen. Sen bytte jag om och gav mig ut. Ikväll är det verkligen aprilväder här. Ena stunden är det sol och nästa stund regn. Jag hann ut mellan två skurar. Genast kände jag att det här blir tungt. Veckans mål är att vänja kroppen vid tre löppass per vecka, så det var bara för mig att kämpa på. Benen var tunga och andningen var tung och jag ville bara GÅ! Dessutom  mötte jag en tjej som jag såg sprang med fart och fläkt och jag ville bara gömma mig.

Men jag intalade mig att hon kunde tro att jag sprungit 13 kilometer istället för de 2 jag hade kämpat mig till när jag mötte henne. Fyra kilometer blev det och jag kände mig så slut, att jag tänkte "nej jag får ringa och be min man hämta mig". Men efter några meters gång hämtade jag upp mig tack och lov! Sista kilometern hem kunde jag gå i rask takt.

Idag fick jag till en halvtimmes promenad på lunchen också. Jag är glad att jag hittills har klarat min träningsplan den här veckan. I morgon är det vilodag igen och vi är bortbjudna. Det kan hända att jag slutar tidigare i morgon och då kanske jag kör mitt styrkepass i morgon istället för på lördag. För ovanlighetens skull, är vi även bortbjudna på lördag. Lyxigt att få gå bort och äta och att få träffa nära vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar