söndag 24 april 2016

Hektiska dagar

Mm, det blev lite hektiskt i helgen. I fredags var vi bortbjudna på mat. Vi gick hem vid 24-tiden på natten. Då var det nästan tre grader kallt ute. Men det blåste inget och vi var ordentligt påklädda, så det var bara skönt att ta en promenad hem. Det tog cirka 50 minuter.

På lördagen var jag, Sofie och Steffanie på loppis. Två dukar till jobbet och en glasflaska (som ska fungera som vattenkanna) fick jag tag på. När vi kom hem, fikade vi och satt och pratade lite. Jag satte en bulldeg. Plötsligt knackade det på dörren och min svärmor kom på besök. Hon var trött på det dåliga vädret i Strömstad och kom hem under helgen, för att ha lite att göra. Det var trevligt och oväntat att träffa henne! Sen åkte Steffanie och jag till Coop och köpte ett par blommor och en rolig kruka att ha dem i.

Jag hann med lite trädgårdsarbete. Dels rensade jag lite ogräs, dels planterade jag om lite pelargoner och tog skott av min doftpelargon, som jag hoppas ska ta sig, så att Steffanie kan få. Sen var det dags att åka till min syster och familj för att bli bjudna på mat. Vi spelade plump och kikade lite på tv, innan vi åkte hem. Tyvärr blev det mycket godisätande, både hos syrran och i fredags. Så fort jag kommer in i sockerstimmet, har jag svårt att ta mig ur det.

Idag har jag tvättat, städat lite och rensat ogräs. Det blev många knäböj i trädgården, när jag rensade. Herregud vad ogräs växer snabbt! Jag såg att det kommer mycket skott från nyponbuskarna och syrenerna. Det glädjer mig enormt! Bara det att alla syrener, jag satte förra året har tagit sig, är fantastiskt! Jag äslkar att gå och påta i trädgården. Om jag bara kunde vara ifred och slippa vara social med grannar, skulle jag njuta än mer.

Katta och jag tog en timmes promenad. Det haglade och var kyligt, men vi kämpade på och gick den runda vi hade tänkt oss. Men jag skulle ha sprungit långpass idag, men det blev det inget med. Istället har jag slappat och läst lite.
Min syster och jag
Min man och min systers sambo
Mörkt och kyligt under Kattas och min promenad




Visst är det trist att jag inte höll min träningsplanering. Kanske blev det så, för att löppasset i torsdags var så trögt. Kanske hade jag för många aktiviteter inbokade under helgen, eller så är jag bara lat. Nytt försök den här veckan som kommer. Men den veckan kommer att bli tuff. Vi har APT till klockan 19 i morgon och After Work på onsdag. Två sena kvällar, då jag inte kommer att löpa, således. På fredag ska Sofie och jag åka till Göteborg, så då blir det ingen löpning heller. Nåja, på ett eller annat sätt ska jag lösa det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar