lördag 9 april 2016

Lördagsmys

Idag sov jag faktiskt längre och gick upp först vid halv åtta. Efter en lång frukost handlade jag lite mat. Min syster med sambo och son, var här på lunch. Sofie, Micke och Steffie var också här och det var mysigt att träffas allihop ett tag. Under barnens uppväxt bodde vi grannar och umgicks jämt och ständigt. Syrrans son Simon var som son hos oss och våra tjejer sprang som barn i huset hos syrran. Vi kallade oss för "storfamiljen". Men så flyttade vi för nio år sedan och då glesades kontakten av naturliga skäl ut. Därför är det extra mysigt när vi träffas allihop. Ja, idag saknade vi ju äldsta dottern Sara, som bor i Göteborg. Men när vi planerar aktiviteter, så tänker vi alltid in henne. Idag pratade vi om att vi ska gå på Les Miserables i Karlstad och då måste vi göra det när Sara är här.

På kvällen tog Sofie och jag en långpromenad och jag köpte en påse godis. Det är det första i sockerväg jag äter den här veckan. Jag njöt av varje godisbit. I morgon ska jag springa igen. Jag har fortfarande grym träningsvärk efter torsdagens tur.

Jag och min syster i en kohage i slutet av juni förra året



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar