söndag 10 april 2016

Härliga söndag

Vakande av solsken och fågelkvitter. Humöret steg direkt till topp och jag tog med frukosten ut på altan. En filt över benen och solens strålar värmde. Så härligt att kunna äta frukost ute! Det var årets första, men inte den sista, o jag får bestämma. Jag blev sugen på trädgårdsarbete. Fylld av glädje och energi, tog jag mig an en del av rabatterna. Är det inte konstigt att ogräs alltid blir grönt och livskraftigt först av alla växter? Om man inte tar det direkt så här på våren, tar det gärna över rabatterna. Men nu är fint i mina rabatter ett tag.

Egentligen skulle jag ha sprungit, men efter två timmars rensande, där jag hukar mig, klättrar (har släntar med blommor) och står och går, blev jag trött. Så jag bestämde mig för att hoppa över det. Istället städade jag hela huset, strök dukar och åkte till Katta. Vi tog en skogspromenad om 5 kilometer. Det var så underbart! Inga motorljud, inga människor, bara skog, stig, solsken och fåglarna som kvittrade. Samtidigt delger vi varandra och bearbetar det som hänt sedan senast. Ett liv utan nära vänner, skulle vara mycket, mycket torftigt.
Katta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar