måndag 11 april 2016

Bra start på veckan!

Underbart väder idag också och jag tog mig ut på en promenad under lunchen. Jag lyckades hitta en underbar grusväg som ledde direkt ut på landsbygden. Det var som himlen för mig att promenera där.  Jag gick säkert i 20 minuter innan jag köpte mig en sallad som jag åt väldigt snabbt, för att kompensera för promenaden.

Planen var att sluta 15 för att komma iväg på en kort springtur och det lyckades jag faktiskt med. Tre kilometer blev det och jag fokuserade på att ta i lite mer. Jag får ju påminna mig själv om att löpning är träning som ska kännas och då menar jag att det inte ska vara för mysigt. Träning ska vara jobbig. Så idag lyckades jag få en snittid på 6:57. Den snabbaste kilometer var den sista och det är jag jätte nöjd med.

När jag hade ätit och satt och pustade, hörde syrran av sig och ville promenera. Det hakade jag förstås på. När det är fint väder gäller det att passa på! Jag är lika trött i benen idag som igår kväll. Men idag har jag gått drygt 21000 steg. En väldigt bra dag alltså!
Här är grusvägen vid jobbet
Jag som är nöjd och belåten efter springturen
Här är stigen i skogen bakom vårt hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar