fredag 8 april 2016

Det här med alltför kort lugg

Var till min fantastiska frisör idag och fick håret klippt. Hon klippte ur håret en hel del, vilket gör det mer lockigt. Mitt hår har tjocka hårstrån och dessutom har jag mycket hår. Så efter några veckor blir det tungt och hängigt. Så det gäller att klippa ur/tunna ur det rejält och det gör min frisör varje gång.

Idag blev jag väldigt nöjd, förutom längden på luggen.  När den är så kort ser jag inte klok ut. Som vanligt blåste hon det slätt. Det ser jag heller inte klok ut i. Efter varje frisörbesök tvättar jag håret. Dels trillar det korta hårstrån ner överallt efter urklippningen. Dels vill jag inte ha slätt hår.

När jag "busade till" luggen lite med vax, blev den lite mer uthärdlig. Som tur är växer mitt hår snabbt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar