torsdag 3 mars 2016

Lycka och energi

Fyra dagar på ett nytt jobb och jag är både trött, glad och fylld av energi. Tänk att jag var så rädd att ta steget och byta jobb. Tänk att det har blivit så bra för mig! Nu arbetar jag på en mindre skola med färre elever och lärare, vilket har lett till minskad arbetsbelastning. Trots att det är så många nya rutiner, personer, dataprogram och platser jag ska lära mig, är jag mindre stressad på denna arbetsplats än min förra. När kommer hem från jobbet är jag trött av alla intryck, samtidigt som jag är fylld av energi. Bara den här förbenade förkylningen försvinner, kommer jag bli än piggare och gladare.

När jag åkte hem från jobbet såg jag en manlig löpare, som jag stirrade avundsjukt på. Han hade ett sådant fantastiskt steg. Det såg så himla lätt ut. Sen tänkte jag på mig själv, som inte ens kan promenera i rask takt utan att flåsa som en gammal hund. När ska jag må så bra att jag kan jogga utan att hela andningen brakar ihop? Längtan efter en rejäl springtur blir bara större och större. Jag vill kunna springa långpass; känna vinden, solen i ansiktet och höra fåglarna kvittra samtidigt som energin spritter i kroppen.

Jag ska inte gnälla! Det finns så många människor som verkligen har stora problem med sin hälsa. Mina stressymptom är ju skitsaker! Vardagen fungerar alldeles utmärkt för mig, trots flåsningarna och om jag inte envisades med att försöka springa nu och då, skulle jag inte märka av mina svårigheter. Andra människor har sjukdomar som påverkar deras vardag.

Egentligen är jag väldigt lycklig just nu. Lycklig över att jag trivs på mitt nya jobb, lycklig över att jag har fått en bättre livskvalitet med minskad stress och mer energi på min fritid.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar