söndag 6 mars 2016

Första söndagen i mars månad

Helgen har varit vilsam. Sofie, Katta och jag fikade på stan igår förmiddag. Jag letade förgäves efter lämpliga inneskor att ha på jobbet. Till slut åkte Katta och jag till Örebro. Tyvärr blev det samma usla resultat även där: inga skor funna. Istället hittade jag tre bastoppar och ett par billiga örhängen. Nöjda och glada åkte vi hem igen.

Det som bara skulle har blivit en fika, blev en hel förmiddag med prat och shopping. Så himla avkopplande! Vi pratade mycket om hur viktigt det är att acceptera hur man ser ut och göra det bästa av det vi har. Nummer två vi pratade mycket om, är att vi båda strävar efter att stressa minimalt. Livet är för dyrbart att stressas bort. Vi måste båda jobba på att vara mer "här och nu" och sluta stressa upp oss över faktorer vi inte kan påverka och försöka låta bli att smittas av stress. På många sätt är vi väldigt lika. Vi tycker båda det är skönt att vi kan vara öppna mot varandra. Det är skönt med vänner man kan lita på!

Jag har försökt att äta bra i helgen, för att boosta immunförsvaret. Det innebär att jag har ätit mycket frukt (bananer och grapefrukt) och grönt. Min snälla man lagar maten 99 gånger av 100. Själv har jag tvättat, städat och torkat ur kylskåpet  (så trist uppgift men välbehövligt). Lite vårkänslor har jag försökt att skapa (trots evigt snöande) genom att köpa snödroppar och påskliljor i kruka.

Sovit otroligt mycket har jag också gjort. I natt sov jag nästan 10 timmar och det är otroligt lång tid för att vara mig. Förmodligen behöver jag mycket sömn just nu, för att återhämta mig, bli frisk och stark igen. Nu ska jag läsa lite i min bok, innan jag kikar på "Så ska det låta" som är ett av mina favoritprogram på tv.
Dagens lunch: kalvfärsbiffar, ugnsbakad sötpotatis, rödbetor, tomater, broccoli och grön sparris. Till det tzatziki.
Minipåskliljor
Snödroppar, som jag tänker prova att sätta ut till våren, för att se om de möjligen kommer nästa vårvinter igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar