tisdag 8 mars 2016

Liten joggingtur - check!

Vet inte varför, men jag bestämde mig bara att "nu ska jag ut på en tur!". Så fåtöljen fick vänta lite, för en gång skull. Det var ännu ljust ute när jag gav mig iväg klockan 18, men mörknade allt mer ju längre tid det gick. Jag var glad att jag hade mina reflexer på mig om benen. På en del ställen var det barmark (väldigt få fläckar) och på andra var det isigt eller slaskigt. Förvånansvärt många var ute och promenerade och några få sprang. Själv joggade jag oerhört långsamt. Halva sträckan gick tungt, innan det lossnade lite. Jag misstänker att det började släppa efter två kilometer ungefär. Mest kändes benen tunga, men det är klart att flåset var dåligt också. Eftersom jag inte vill stressa upp mig själv, hade jag ingen klocka på mig idag. Så jag vet inte hur långt eller hur långsamt jag sprang. Men jag vet att jag joggade i knappt 40 minuter och gissar att det blev knappt 5 kilometer. Sen gick jag en bit, joggade igen, gick en bit, joggade igen för att gå den sista biten (det var uppförsbackar mot slutet).

Nu är jag glad över att jag fick frisk luft, lite dagsljus och att hjärtat och benen fick jobba lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar