onsdag 9 mars 2016

Besvikelser

Jag blir besviken på människor som är falska. Mer än en gång har jag upptäckt att vissa människor spelar att har en omtanke, att de bryr sig. Men när det kommer till kritan, bryr de sig inte ett smack. Det är som om de beter sig vänligt, för att andra människor ska se och tycka att de är omtänksamma. Det blir som en "win win" situation för dem. De beter sig vänligt (förstås på ett synligt sätt) så att andra människor ser och kan ge dem positiv feedback på att de är omtänksamma, samtidigt som den som de varit vänlig mot (jag), sväljer det med hull och hår. Nu för tiden kan man ju dessutom lägga upp dessa omtänksamheter på sociala medier och få ännu mer cred.

Man kan ju tycka att jag som är 50 plus, borde begripa, när det där omtänksamma inte är genuint. Men det är först när vänskapen har prövats, som jag har begripit. Då har jag känt mig lurad och otroligt dum. Besviken är jag också. Tack och lov att jag har nära vänner i mitt liv, som verkligen är genuina!

Katta (en av mina genuina vänner) och jag
Här är min äldsta vän Kinna, som också är genuin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar