lördag 12 mars 2016

Sann glädje

I förmiddags tog jag en joggingtur igen, samma som i tisdags. Oj,oj vad tunga benen kändes den första kilometern! Ja, jag antar att det var under den första kilometern ungefär. Jag hade min klockan på mig, men kikade inte på den förrän jag var där jag slutade att springa i tisdags. Men då blev jag paff, eftersom jag endast hade joggat i 26 minuter (i tisdags hade jag joggat i närmre 40 när jag var på samma plats). Förutom den där första kilometern, kändes det kanonbra och gick mycket lättare än i tisdags. Så jag sprang lite till och höll på i drygt 30 minuter.  Det var uppför, uppför mot slutet, men jag kämpade på. Sista biten hem gick jag som på moln. Så glad att det kändes lättare, att jag kommit fram snabbare till samma mål. Nästa vecka ska jag försöka att utöka tiden, så jag håller på längre. 

Istället för att ha längdmål, till exempel att utöka med en kilometer per vecka, ska jag ha tidsmål. Den här veckan klarade jag 30 minuter och nästa vecka har jag som mål att klara 40 minuter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar