tisdag 23 februari 2016

Vila och åter vila

Tråkigt det känns att skriva om och om igen, att jag inte är i form. Men jag kan ju inte ljuga och skriva att jag tränar för fullt och att allt är toppen, när det inte är det. Två promenader har jag tagit idag. Den första tog jag i morse till ICA. Den andra tog jag tillsammans med Katta. Då var det ruggigt ute, grått, blåsigt så det riktigt isade i benen. Efteråt åt vi räkmackor och hela tiden satt jag och huttrade, trots att jag hade tröja, sockor och filt lindad omkring mig. När Katta hade åkt hem, tog jag en dusch och satte mig i spabadet. Det var nästan så jag somnade i badet. Efter en halvtimme gick jag upp, duschade och satte mig i fåtöljen och somnade.

När jag vaknade kände jag mig i bättre form. Helt plötsligt sken solen också och jag skyndade mig ut på altanen och tog lite saft och två chokladkex och njöt i solskenet. Det är bara att acceptera att det är som det är just nu.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar