måndag 22 februari 2016

Måndagspromenad

Aj, aj vilken träningsvärk jag har idag! Trodde jag skulle kunna ta en kort springtur idag, men insåg i morse att det var bäst att ta en promenad istället.

I början gick promenerandet trögt. Benen var stela och jag kände mig ur humör.

Men så kom jag förbi vattendrag och genast blev jag på bättre humör. Jag och vatten alltså! Kanske har jag varit fisk i ett tidigare liv...

Det var en mulen morgon med lite blåst. Jag var likblek med påsar under ögonen. Trots blåsten och att jag var ute i 45 minuter, fick jag inte minsta färg på kinderna.
Vid lunch tittade solen plötsligt fram och det blev 20 grader varmt på altanen - ljuvligt! Jag åkte till syrran och vi tog en långpromenad på landet. Älskar att gå där!

Just nu känner jag mig helt slut. Jag har sovit så många timmar under helgen och jag sover rekordbra. Min tolkning är att kroppen är slutkörd och behöver rejäl återhämtning. Promenader i dagsljus är en bra medicin för mig. Jag ska försöka att vara ute så mycket som möjligt  i dagsljus den här semesterveckan. Om solen skiner, kan jag sitta på altanen och läsa eller bara slappa och njuta. En promenad per dag och så lite träning med TRX:n på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar