fredag 26 februari 2016

Förkylning på gång

Otroligt vilket dåligt immunförsvar jag har nuförtiden! Hela dagen idag har det stuckit i halsen och jag har nyst gång på gång. Så trist! Vi ska ha matgäster ikväll, så jag har städat hela dagen nästan. Klockan nio i morse var jag till frisören och fick håret klippt. Min frisör är underbar! Förutom att hon är skicklig är hon dessutom otroligt trevlig. Men idag gick hon "all in" med min lugg och klippte den riktigt kort. Av någon underlig anledning tänker jag på Russel Brand, när jag ser mig själv i spegeln. Kanske för att jag ser lite galen ut... Men jag tror att jag skulle kunna kvala in i bandet Sweet, om det bara gällde frisyren. Känns väldigt  70-tal, tycker jag. Fast jag kommer vänja mig om ett par dagar (hoppas jag).

Handlat mat har jag också gjort. Vi ska bjuda på lasagne, sallad, bröd och tzaziki. Till det blir det rödvin "Tommasi " som är himla gott!

Visst blir det spabadande ikväll också. Jag känner mig inte trött och sjuk, utan har bara symptom än så länge. Så bad blir det i alla fall. Vem vet, det kanske vänder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar