måndag 29 februari 2016

Att ha projekt

Nu när jag är krasslig och inte orkar motionera/träna, funderar jag på olika projekt, som jag kan fylla fritiden med. Jag känner att jag vill ha något att pyssla med och på lördag tänker jag åka på loppis och kika efter något lämpligt objekt.



Blommor är något man kan pyssla med. Jag har varit dålig på att så frön och driva upp blommor själv. Mest köper jag skott eller tar skott från befintliga blommor. Nu har jag fått flytta på de här pelargonerna, eftersom de har stått i ett för soligt fönster. Jag har klippt ner dem och ställt dem på en mer skuggig plats. Jag vill att de ska bli kraftiga och "mulliga" och inte långa och rangliga.

Nej, det är jobbigt det här, att vara krasslig och inte våga/orka motionera/träna men samtidigt vara tillräckligt pigg för att vara rastlös. Som tur är, har jag en bok att läsa: "Kvinnan som stal mitt liv" av Marian Keyes. Den är lite speciell, men tillräckligt bra, för att jag ska kunna ta mig igenom den i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar