torsdag 21 januari 2016

Så var det gjort

Ingen lämplig dag att träna på alls! Trött som bara den och slutade jobbet sent. Lusten till träning var NOLL . Men jag hade ju lovat att jag skulle träna, så det var bara att köra. Fast det blev inte med TRX:n utan det blev lite annat.


Knäböj blev det. Lite vingligt, men nyttigt. Benen och rumpan blev möra ganska snabbt. Det var längesedan jag tränade styrketräning.


Jag svingade med kettlebellen och det var verkligen evigheter sedan och kändes ovant. Situps, sidoplanka och vanlig planka. Jag tänker att bål och ben är viktiga för löpningens skull.

Just nu är jag i så dålig form, att jag har svårt att hitta lämpliga kläder i garderoben. När jag sätter på mig mina strechjeans, känns det som om vader och lår ska strypas. Hemsk känsla! Magen veckar och bullar sig och på ryggen finns de förhatliga valkarna. BH:n som töjer sig alltmer och när jag tittar på den blir jag förundrad över att den fortfarande kan göra nytta. Andra människor kan vara runda på ett snyggt sätt. De har kroppar som är runda, men ändå spända. Inte jag, jag får bara en massa fett som liksom skvalpar. Men jag ska sluta beklaga mig och istället ta tag i mitt liv och leverne.

Ett paket kom med posten och där är mitt hjälpmedel: boken "Lifestyle planner". Ja, jag läste om den på en blogg och tänkte att "den där kan nog vara något för mig".




Hm, man ska skriva och rita och klistra in bilder. Jag upplever mig inte som så pysslig, så det skulle väl vara det det stupar på. Men jag ska göra ett försök i alla fall. Misstänker annars att det här skulle vara perfekta boken för Sofie, som gillar pyssel.

Nu är jag så trött att kontaktlinserna klistrar på ögonen. Ikväll ska jag komma i säng tidigt, så jag återhämtar mig från dagens strapatser. Skönt att det är fredag i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar