fredag 22 januari 2016

Fredagsmys

Klockan tjugo över fyra i morse vaknade jag med dundrande huvudvärk. Blundande försökte jag tänka bort smärtan, men nej, den ville inte ge med sig en tum. Efter frukosten kapitulerade jag och tog en Treo. Hela förmiddagen kände jag mig konstig och tänkte nu är det kört, nu blir jag sjuk. Varje gång jag känner mig krasslig, äter jag som en häst. Mycket märkligt, men det är som om kroppen skriker efter energi. En tekaka med ost på förmiddagen och därefter taco till lunch. Mätt och belåten började jag äntligen känna mig som folk igen. Mat är tydligen medicinen för mig.

Konstigt nog är jag inte trött idag, trots att jag vaknade vid fyra och jag har grym träningsvärk i rumpa och lår. För att bli extra avslappnad tog jag ett spabad. Bäst att passa på, när det inte är smällkallt. Sju grader minus, är helt ok.

Hoppas jag håller mig frisk och att vädret är fortsatt milt under helgen!
Den femarmade ljusstaken lyser upp på altanen, så mysigt!
Spabadet som just då var upplyst av röda lampor. För det mesta har vi inget ljus på alls. Det är mest behagligt med levande ljus
Mössa på, men det blev lite varmt faktiskt. Bilderna är tagna med mon mobil och är inte särskilt bra i skärpan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar