fredag 1 januari 2016

Nyårsfirande

Det blev ett lugnt och mysigt nyårsfirande med god mat och glatt sällskap. Min man hade förberett och lagat mat större delen av dagen och allt blev så himla lyckat! Jag höll mig till dukningen, det är säkrast så!

Levande ljus ger en speciell stämning: lite högtidligt samtidigt som det ger lugn.

Den här vackra ljusslingan fick jag i julklapp av Steffanie. Den är så vacker och passar perfekt till vit dukning.


Saltade smördegsstänger och smördegsknyten med fetaost inuti, var tilltugg till maten

Förrätten som var jättegod med creme fraiche, räkor, citron, avokado och dill,

Huvudrätten, oxfilé, hasselbackspotatis, ugnsbakad tomat, grön sparris inlindad i bacon. Jag orkade inte äta upp allt
Sofie och Micke
Till efterrätt åt vi chokladmousse med vispgrädde. Vid halvtolv gick vi ut och satte oss i spabadet och kikade på alla fyrerkerier. Ett fint avslut på 2015 och en bra start på 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar