onsdag 30 december 2015

Årets sista frukost

Som vanligt vaknade jag tidigt. Under semestern har jag sovit minst nio timmar per natt, så jag är rejält utsövd. Igår la jag mig vid 22-tiden och vaknade därför strax efter klockan sex i morse. När klockan närmade sig sju, orkade jag inte ligga och vrida mig längre i sängen, utan gick upp och gjorde frukost. Jag fick en kaffepress i julklapp av Sofie och världens godaste kaffe av Sara. Så när jag vill lyxa till det lite, blir det kaffepressen som åker fram, vilket den gjorde idag. Idag pressade jag mig lite juice också. Förra året fick vi en juicepress av Katta och Kent i julklapp och den är suverän. Men när det är bara jag som ska ha ett glas juice, pressar jag den för hand. En blodgrape och en apelsin, blev supergod juice. Den syrliga smaken från grapen gör allt, enligt mig, som uppskattar när drycker inte är alltför söta.

Under semestern har jag ätit allt möjligt till frukost. Men nu återgår jag till mina vanliga rutiner och äter Wasa sport. Många tycker det verkar så tråkigt att äta samma bröd varje morgon, men för min del spelar det ingen roll. Det bästa med att äta det här knäckebrödet, är att det fungerar så bra för min mage. Fibrerna gör sitt och jag mår bäst när jag äter det. En Omega 3 kapsel per frukost tar jag också, för att få i mig det nyttiga fettet. I det här hushållet äter vi väldigt lite fisk, tyvärr.

Min man sover ännu och det är tyst i huset. Solen håller på att gå upp, kämpar bakom molntäcket och jag kikar lite på fyrans Nyhetmorgon. Idag är en av mina favoritartiser med: Peter Johansson. Han har en suverän röst. Att njuta av musik, är otroligt avkopplande men också energigivande, tycker jag. När jag hör viss musik fylls jag av glädje och sprittande energi, liksom annan musik kan skänka mig lugn och eftertänksamhet.

Ikväll kommer Sofie och Micke hit. Vi ska äta gott och när tolvslaget närmar sig, ska vi sätta oss i badtunnan och njuta av fyrverkerierna som brukar synas över hela stan. Hoppas det blir en stjärnklar natt!

Ha en riktigt fin dag och kväll och Gott Nytt År!

Utsikt från balkonfönstret. Himlen ändrar färg gång på gång på grund av att solen stiger allt högre, så vackert!
Den här bilden föreställer samma soluppgång, men här har jag gått ut och står lite ovanför vår tomtgräns

Gud så svårt det är att fotografera mat och dryck, tycker den goda juicen mest ser ut som nyponsoppa...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar