fredag 1 januari 2016

Backintervaller - check!

Eftersom vi är flera i familjen som anmält oss till Midnattsloppet i Göteborg (Sara, Sofie, Micke och jag) i augusti, måste vi börja träna och helst varierat. Därför bestämde Sofie och jag oss för att träna backintervaller idag. Jag är så fascinerad av Sofie, som aldrig har sprungit regelbundet, men ändå har så lätt för det. Vi värmde upp med tio minuters jogg och hon drog upp tempot direkt, så jag fick be henne sakta ner. Sen gick vi en stund, strechade vader/benhinnor och så sprang vi fyra olika backar. Sofie tycks flyga fram på lätta fötter och andning (som en svart blixt) , medan jag känner mig som en tung, flåsig klumpedunsa. Jag misstänker att hon har anlag för löpning och har mycket i sig gratis, medan jag inte har det.

Vi var båda enormt nöjda över passet. En bra början för oss. Det gäller att vi håller oss skadefria och inte går ut för hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar