söndag 31 januari 2016

Att handarbeta

Flera i min närhet har börjat handarbeta, Sara bland annat. När vi hälsade på henne i Göteborg, fick jag två par fina sockar. Jag älskar att gå i sockar! Helst vill jag ha dem utanpå jeansen eller mysbyxorna, eftersom jag tycker det både är fint och värmande.
Visst är det fina sockor hon har stickat!
 I Göteborg passade jag på att köpa garn. Jag vill prova att sticka kuddfodral till mina prydnadskuddar i vardagsrumssoffan. På en inredningsblogg, såg jag att det är inne med "smutspastellfärger", så jag valde rosa garn med lite beige i. Det kan nog bli bra, till det mörkbruna filten och mattan vi har.
Man skulle ha stickor i storlek 8-9, men jag valde att använda ett par i storlek 7, eftersom jag skickar "håligt", tänkte jag att det kanske blir lite tätare med smalare stickor. Vi får väl se om min strategi lyckas.

Eftersom garnet är flerfärgat, är det svårt för mig, som är ovan stickare, att lista ut/föreställa mig, hur det kommer bli. Min svärmor föreslog att jag skulle sticka "mosstickning", det blir ju som bubblor, istället för slätstickat. Jag får väl prova mig fram och se vad som ser bäst ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar