söndag 31 januari 2016

Att hämta kraft

Lördag till söndag har vi varit i Göteborg. Jag frågade min man om vi skulle åka tåg eller ta bilen. Han ville ta bilen. Det bästa med det är, att ingen av oss kan surfa eller fästa uppmärksamheten på något annat än trafiken och samtidigt prata. Det blir många timmars pratande och det älskar jag!

Vi hade absolut ingenting inbokat och det var ljuvligt! Först hjälpte vi Sara att köra hem matvaror hon hade storhandlat på Ica. Sen checkade vi in på Liseberg hotell Heden och gick till Condeco på Östra Hamngatan. Jag älskar Condeco! Förutom att de har supergod fika, är det så himla mysigt där! Just den här lokalen (det finns flera Condeco i Göteborg) har tidigare varit biograf, så det är en speciell lokal, där man kan "komma undan" lite och sitta avskilt. Vi satt på övervåningen. Min man tog en öl och två praliner. Sara åt linssoppa och en morotskaka. Själv valde jag en citronmarängpaj med latte till. 

På kvällen hade Sara en date och min man och jag skulle egentligen ha gått till vår favoritrestaurang "Athena", men vi var för sent ute och fick inget bord. Istället blev det en italiensk restaurang där vi valde att äta lasagne, som var jättegod. Efter maten gick vi till Ica-butiken mitt emot hotellet och köpte smågodis. Sen satt vi i sängen och slötittade på tv, innan vi gav upp och somnade.

Halv åtta när frukosten började serveras, var vi på plats. Det var lite softad belysning, lugnt och behagligt. Bara lite småprat och mjuk musik hördes i bakgrunden. Efter frukosten tog vi en långpromenad. Solen sken, men det blåste så mycket att jag nästan fick lite ont i öronen.

Staty föreställande Karin Boye vid stadsbiblioteket

Jag tror det här är Engelbrektskyrkan

Min man

Det finns så många fina byggnader i Göteborg!

På väg till Haga

Lite juldekorationer var kvar här och där

Här har vi passerat Järntorget och är på väg till Fiskekyrkan

Vackra statyer finns det gott om! Dessa står vid fiskekyrkan


Avenyn
Nu är jag påfylld med energi och redo för en ny vecka. Det här med att resa bort, koppla av, prata mycket, promenera och äta gott, det är livet det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar