onsdag 11 november 2015

Styrketräningspass - check!

Ikväll tränade Maria och jag igen. Idag var det rumpa och ben som fick sig en omgång. Förkylningen sitter i än och det kändes tungt att träna. Den första övningen (kallad musslan) var enkel. Man låg på sidan med gummiband runt knäna och lyfte på ett ben. Men det var också den enda övningen. Den absolut värsta övningen var då man låg på rygg med stöd av bänk på skuldrorna, skivstång med 32 kilo på höfterna och så skulle man trycka upp höften mot taket (typ jucka) 15 gånger och göra fyra repetitioner. jag orkade bara 7x4.

I morgon kommer träningsvärken vara grym i rumpa och lår, det känner jag redan. Jag är så tacksam över att Maria vill träna med mig! 

48 minuters promenad fick jag ihop idag. Det är jag också nöjd över. 

Bilden är tagen i somras. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar