söndag 1 november 2015

Promenad vid Delsjön i Göteborg

Delsjön är egentligen två sjöar som sitter ihop: Stora och Lilla Delsjön. Området runt omkring är ett naturreservat. Sara bor i stadsdelen Kallebäck, så det tog inte många minuter att åka till Delsjöbadet, parkera bilen där och promenera.



Så här ser det ut, när man gått en liten bit från parkeringen. Man kan välja att gå till vänster eller höger. Vi valde att gå till höger först.

Det är ju otroligt lättframkomligt! Man får både gå och cykla och man kan också rida.

Min dotter Sara

Vi gick inte hela slingan, utan en bit. Under den sträckan såg vi sjön nära hela tiden.

Det var kuperat och jag läste på nätet att den högsta punkten mäter 114 meter över havet och därifrån har man en fantastisk utsikt över hela terrängen i området.

Trots att det var mulet och lite blåsigt på sina ställen, var det härligt att gå där.

En bryggbro som var lite läskig att gå på.



Jag har på mig en jacka jag köpte på Ullared. Den är sådär "mellanvarm". Min ljusa vindjacka är lite för kall nu och vinterjackan är för varm, så den här är en perfekt jacka just nu. Den kostade 399:-
Vid badplatsen (det första man kommer till) finns det en volleybeachbana, gungor och en superfin sandstrand förstås.

Jag förstår att det är fullt med människor här på somrarna!


Sara ställde snällt upp som modell

Hon är precis som jag och gillar bäst den naturliga looken, att slippa använda smink är så skönt!
Här har vi valt att gå till vänster


Vackra färger i naturen, vacker natur överhuvudtaget. Det enda vi störde oss lite på, var att vi hörde biltrafiken i bakgrunden

Det är stenar på vissa ställen och klippor på andra


Vi promenerade i drygt en timme. Längre fram såg vi att vi kunde ha gått en slinga på 7,5 kilometer och troligen kommit tillbaka till bilen. Den får vi prova nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar