lördag 31 oktober 2015

Härliga dagar med äldsta dottern

Två intensiva dagar hos Sara i Göteborg är över. Vi var till Ullared och IKEA på torsdagen. Hämtmat och vin på kvällen och en romantisk film. Sen somnade jag ovaggad.

Lördagsmorgonen vaknade vi redan vid sju. Sara serverade frukost: supergott kaffe och mackor. Sen tog vi bussen in till city, där Sara hade bokat in oss på ansiktsmassage på Gildaskolan. Under trettio minuter var jag i himlen, så skönt! Efter massagen var vi båda lite frusna och hungriga igen, så vi tog en fika. Därefter tog vi bilen till naturreservatet vid Delsjön. Jag ska berätta mer om det i morgon.

Vi promenerade där i en dryg timme, därefter fikade vi igen. Jag valde vaniljvåffla med sylt och grädde,  plus en stor kopp varm choklad med grädde. Sen tog vi oss hem, slappade (jag, Sara skruvade möbler) och bytte om och åkte till IKEA igen. Otroligt nog, startade vi med mat där: lax, potatis och sås. Sen handlade vi igen. Nu inser jag att de två dagarna präglas av mat och spendering av pengar. Men roligt har vi haft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar