onsdag 28 oktober 2015

En sådan dag

Idag har jag haft en sådan där dag, då inget har blivit som jag planerat. Det är inte så ofta som det blir så. Men idag blev det bra i alla fall, trots att inte planerna höll. Till att börja med skulle jag ta en morgonpromenad. Istället kom Steffanie och vi beslöt oss för att äta lunch. Eftersom jag skulle till Örebro, stannade vi vid Tant Grön i Vintrosa och åt lunch där: bakpotatis med kycklingröra, som var jättegott! En liten efterrätt unnande vi oss förstås. Det kan man ju inte låta bli när man är där. Jag valde en sockerfri chokladpralin, som jag misstänker inte alls var särskilt sockerfri. God var den i alla fall och mysigt hade vi det. Lite lyx att åka ut och äta med dottern sådär mitt i veckan. Tänk om man kunde det varje vecka! 

Därefter åkte vi till USÖ för att göra ett besök. Tyvärr fanns inte vår anhöriga på plats, utan var på gruppträning. Lite snopet, men så kan det bli ibland. Så vi åkte hem igen. Jag promenerade till fotografen, som tagit foton av mig, Malin och Camilla, till våra företag. Det fick bli dagens promenad. Inte särskilt lång och inte särskilt behaglig, då jag hade alltför tunna kläder på mig. Sånt är livet ibland.

I morgon åker jag till Göteborg och besöker min äldsta dotter. Vi ska bland annat handla julklappar och det är ju alltid roligt!

Lite seg var jag allt idag efter gårdagens lyckade middagsbjudning med bubbelbad. Skönt när det blir bra och allt klickar!

Den här katten tror att hen bor hos oss. Så får det ges tillfällighet, smiter den in i vårt hus. I lördags smet hen in genom altan och smög in i matrummet. Där placerade hen sig på matsalsbordet och höll utkik. Katten är väldigt blyg och vill inte gärna bli klappad eller gullad med, men så fort vi öppnar dörrar eller fönster, vill den in. Igår kväll hoppade den upp på kanten av staketet till spabadet, när Sara, Maria och jag satt och bubblade. Gissa om vi blev förvånade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar