söndag 1 november 2015

Flärd som underlättar vardagen

I tisdags var jag på salong och färgade ögonbryn och fransar. Egentligen hade jag tänkt att bara färga ögonfransarna, för att slippa lägga mascara på dem varenda dag. Den proceduren är inte så jobbig, som att ta bort mascaran. Dessutom får jag eksem på ögonlocken, när jag använder mascara. Det behöver inte nödvändigtvis vara själva mascaran jag får eksem av, utan det kan även vara när jag tar bort den, som jag triggar eksemen.

I varje fall blev jag övertalad att färga ögonbrynen: "du som färgar håret, ska väl ha lite glanisga ögonbryn också". Ja, ja, jag provar väl då, sa jag. Men erkände att jag var rätt att se ut som en påskkärring efteråt.


Men skillnaden blev ju inte så stor


Den största skillnaden blev nog att ögonbrynen fick en lite rundare form, när det blev lite färg på brynens ytterkanter. Tydligen är det ofta där vi först tappar färgen, när vi blir äldre.

Det känns väldigt skönt att ha lite färg på ögonfransarna. På tisdag ska jag göra ögonfransförlängning. Hela två timmar ska det ta, så jag får vara lite kompledig från jobbet under morgonen. Men vad gör man inte för att bli fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar