onsdag 18 november 2015

Att stressa ner

Onsdag och halva veckan har gått. Hittills har det varit en stressig vecka. Från att ha varit helt i balans under helgen, har jag gått till obalanserad på bara ett par dagar. Hur märker jag det? Jo, jag har den där jagade känslan i bröstet och korta, snabba glimtar kan jag känna mig oerhört ledsen.

Så, det var dags att ta itu med det! Syrran hämtade mig på jobbet och vi tog en liten shoppingtur. Vi köpte färg. Jag ska måla om ett hörnskåp och ett annat litet skåp som hänger på väggen. När våra inköp var fixade, åkte vi hem till mig, duschade och satte oss i spabadet. Det var mörkt ute och badet lyste bara upp av levande ljus jag hade tänt. Eftersom vi bara hade lyft av halva locket, höll sig vattentemperaturen på 39,5 grader och spabadet var helt tyst. Vi njöt i stora drag av mörkret, tystnaden, ljusen från staden och de levande ljusen. Tyst pratade vi om vikten av att kunna koppla av så här. Så skönt att inte vara nåbar på telefon eller mail. Så skönt att inte sitta och titta på tv, läsa bloggar eller surfa på nätet.
 
Så småningom sjönk vattentemperaturen och spabadet gick igång med sitt brummande. Då slog vi på bubblet och fick ryggmassage. Underbart! Efter 40 minuters badande steg vi upp, duschade och satte oss till bords. Min man hade lagat en supergod middag. Han gjorde egen majonnäs (så god!), stekte kyckling, bacon, rostade bröd och gjorde toasts med majonnäs, sallad, tomat, kyckling, bacon och till det serverade han pommesfrites. Tyvärr har jag varken bilder eller recept på maten.
 
Ikväll ska jag lägga mig tidigt, för att få lite extra återhämtning. Jag vill inte hamna i det stressade läget igen.
 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar